Creștem digital și vocațional
Creștem digital și vocațional
Proiectul Creștem digital și vocațional a urmărit creșterea capacității elevilor de a-și alege un profil de liceu în acord cu personalitatatea, talentele, valorile, abilitățile și interesele lor.
200 de elevi din clasele V-VIII au participat la 80 sesiuni de cunoaștere de sine și de îmbunătățire a abilităților de self-leadership.
Pe perioada celor trei module:
- 200 de elevi din clasele V-VIII au participat la 80 sesiuni de cunoaștere de sine și de îmbunătățire a abilităților de self-leadership;
- 20 de cadre didactice au luat parte la 30 de sesiuni în care au învățat cum să folosească 5 instrumente digitale pentru livrarea și evaluarea lecțiilor;
- Aceleași cadre didactice au beneficiat de 15 sesiuni de învățare a unor noi metode de comunicare și practici specifice managementului schimbării.
Sesiunile dedicate elevilor au abordat teme precum:
- descoperirea pasiunilor,
- importanța responsabilitatății personale,
- gestionarea timpului,
- gestionarea emoțiilor și creșterea stimei de sine.
Tinerii și-au dezvoltat abilități noi de self leadership, au explorat și valorificat potențialul personal, au învățat să-și organizeze timpul mai bine, să comunice mai clar cu ceilalți și să introducă mișcarea în rutina zilnică.
Printre cele mai mari descoperiri pe care elevii le-au făcut regăsim faptul că sunt puternici, au mai multe talente decât credeau, se pot exprima ușor și și-au dat seama ce pasiuni au și cum le pot dezvolta.
Încrederea copiilor a crescut cu 64%.
- 52% dintre elevi au descoperit cel puțin o pasiune în cadrul proiectului;
- iar 53% au început să facă îmbunătățiri majore în viețile lor.
În paralel, profesorii implicați au participat la:
- Sesiuni de învățare despre proiectarea lecțiilor;
- Sesiuni despre livrarea și evaluarea lecțiilor;
- Ateliere de introducere în sfera instrumentor digitale;
- Sesiuni despre noi metode prin care se pot conecta emoțional cu elevii.
După cele 8 săptămâni, nivelul final de pregătire în utilizarea aplicațiilor online în procesul didactic a crescut cu 98%, iar fiecare profesor folosește deja în medie 5 aplicații la orele de curs.
95% dintre cadrele didactice au declarat că modulul de digital
le-a depășit așteptările.
„Jocurile organizate în Wordwall au avut mare succes în toate etapele lecției, atât la predarea noilor noțiuni, cât și la fixare sau evaluare. Schimbarea metodelor în timpul lecției, mai ales la copii de clase primare, dinamizează lecția și crește atenția elevilor. În concluzie, consider că este primul curs din ultimii 10 ani la care am participat cu interes și din care am învățat cu adevărat lucruri noi”, a povestit unul dintre profesorii participanți.
În cadrul proiectului, Școala Gimnazială Ion Luca Caragiale din Brăila a beneficiat și de 70 de cărți și computere necesare derulării activităților.
În continuare vom dezvolta un club al pasiunilor, în regim de voluntariat, prin care ne dorim să îi mentorăm pe elevi să-și dezvolte pasiunile identificate.
***
Proiectul Creștem digital și vocațional a fost organizat de Asociația InspirAction pentru elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială I. L. Caragiale din Brăila, în perioada octombrie 2020 – martie 2021.
Proiectul a fost susținut de LIDL, Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, FFCR și Fundația Comunitară Galați.